Hoppa till innehåll

Riktlinjer för GarBos grafiska profil

Introduktion

Vår grafiska profil är själen i vår varumärkesidentitet. Den är utformad för att förmedla, förtydliga och förstärka GarBos vision.

Varumärke

Vi är INNOVATIVA, flexibla och kan snabbt möta kunden med produkter och tjänster som täcker alla behov, både före, under och efter projektet.

Vi står för den TRYGGHET som krävs för att våra kunder ska våga ta steget. Vår kombination av kunskap, innovation och trygghet gör att vi kan hjälpa dem att dra nytta av bygg- och fastighetsmarknadens möjligheter.

Vi gör det på ett HÅLLBART sätt och uppmuntrar till ett effektivt resursutnyttjande.

Vi vill vara en POSITIV KRAFT i bygget av morgondagens samhälle.

Vision

Vi drömmer om ett samhälle där allt är skapat för att hålla, utan kompromisser. Där omsorg och noggrannhet genomsyrar varje stad, varje byggnad, varje bostad. Där alla vågar starta projekt och förverkliga drömmar. Ett samhälle där alla ska kunna bygga, bo och leva tryggt.
Både nu och i framtiden.

Mission

Med kunskap, flexibilitet och kundfokus skapar vi innovativa heltäckande lösningar som ger tryggare möljigheter på bygg och fastighetsmarknaden.

Grundläggande principer

Logotyp: GarBos logotype är den viktigaste visuella symbolen för vårt varumärke. Den är vår primära identitetsbärare och bör finnas med i all kommunikation. För att säkerställa ett enhetligt intryck i vår visuella identitet är det av yttersta vikt att strikt följa de riktlinjer som beskrivs här. All användning av logotypen ska göras med originalversionen. GarBos logotype får vara svart där det finns tekniska anledningar som kräver det. Logotypen får även vara negativ, med fördel med vår gröna profilfärg som bakgrund.

 

För att skydda sin visuella integritet bör GarBos logotype ha en viss mängd luft runtomkring sig. Denna osynliga zon är det minsta avståndet till annan text, grafik och inte minst andra logotyper. Denna zon är densamma som bokstaven ”G” enligt ovan.

Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i grönt (PNG). 
Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i svart (PNG).
Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i vitt/negativ (PNG).

Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i grönt (EPS). 
Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i svart (EPS).
Klicka här för att ladda ner GarBos logotype i vitt/negativ (EPS).

Färg: GarBos gröna profilfärg (PMS 2269C) fungerar som ett ankare och distinkt kännetecken, och ska därför finnas med så långt det är möjligt i vår kommunikation.

Typsnitt: Vårt typsnitt är Roboto Serif. I linje med vår digitalisering är ett responsivt typsnitt en förutsättning för att säkerställa läsbarhet genomgående alla plattformar, upplösningar och media. Typsnittet vi använder speglar vår identitet och bidrar till att skapa en enhetlig och igenkännbar upplevelse för våra kunder.

GarBos symbol och grafiska element står för den balanserade byggnaden. Med taket som symbolik laddar vi den med följande begrepp: trygghet, kunskapsnav, ’under samma tak’, positiv kraft, innovation, hållbarhet, juridik. 

Tack för att du utforskar vår grafiska profil. För mer information eller för att diskutera möjligheter till samarbete, kontakta Ulrica Martinsdotter så berättar hon mer.

Ulrica Martinsdotter

Ulrica Martinsdotter

Chef Marknad & kommunikation